چگونه ماشین را اسپرت کنیم؟

kz کالا

گاهی اوقات ممکن است فکر کنید بعضی چیزها مختص افراد خاص است و شما حتی اگر به آن چیز علاقه‌مند باشید، نمی‌توانید آن را به دست بیاورید. اما در اصل این طور نیست. امروزه راهکارهایی پیش رویتان قرار گرفته است که شما می‌توانید با توسل به آن‌ها به هر آنچه که دوست دارید و به آن علاقه‌مند هستید برسید. فقط اندکی صبر می‌خواهد و حوصله و اندکی هم ابتکار و سلیقه. امروزه دیگر اسپرت کردن ماشین مخصوصاً برای کسانی که ماشین معمولی دارند دیگر فقط در حد یک رویا و آرزو نیست. شما می‌توانید با شناخت نکاتی که در اسپرت کردن ماشین مورد توجه قرار می‌گیرد، پیاده سازی آن نکات و نیز اندکی هزینه کردن و به عبارت دیگر سر کیسه را شل کردن ماشین معمولی خود را اسپرت کنید و به آن ظاهری متفاوت و زیبا ببخشید. 

چگونه فضای داخلی یک ماشین را اسپرت کنیم؟

برای اسپرت کردن ماشین در اولین مرحله باید به فضای داخلی ماشین و نیز تزیینات آن توجه کنید. تزیینات فضای داخلی ماشین علاوه بر آن که به ماشین شخصیت می‌دهد، موجب می‌شود که اطرافیان نسبت به آن حس خوبی داشته و آن را به عنوان یک ماشین خاص و دوست داشتنی در نظر بگیرند. صندلی‌های اسپرت، تودوزی‌ها، تزیینات جانبی داخل ماشین و غیره به ماشین شما جلا می‌دهند و به زیبایی و ارزشمندی آن می‌افزایند.روکش‌ها اولین چیزی هستند که به محض ورود به ماشین به چشم می‌خورند. اولین چیزی که قابل تغییر هستند و هر کس می‌تواند بنا به ذوق و سلیقه خود از میان انواع آن‌ها یکی را انتخاب کند و به فضای داخلی ماشین خود جلا و زیبایی ببخشد. روکش‌ها دارای رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلفی هستند و قیمت معمولی آن‌ها بین ۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد. بنابراین تعویض روکش صندلی‌ها، فرمان و غیره می‌تواند اولین گام در اسپرت کردن ماشین محسوب شود.انتخاب یک سردنده مناسب نیز تاثیر به سزایی در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین دارد. انواع سردنده‌ها در بازار موجود می‌باشند که قیمت متعارف آن‌ها بین ۸ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان می‌باشد.کار دیگری که باید در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید، تعویض نشانگرهای اعلان ماشین است. قیمت متعارف و معمولی این نشانگرها بین ۱۵۰۰ تومان تا ۲۰۰ هزار تومان می‌باشد.


kz کالا
kz کالا
kz کالا

بعد از ایجاد تغییرات در فضای داخلی ماشین و اسپرت کردن آن نوبت به ایجاد تغییرات و اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین می‌رسد. نمای بیرونی ماشین دست شما را برای ایجاد تغییرات و پیاده کردن ایده‌های خلاقانه باز گذاشته است. البته به شرط این که در ایجاد تغییرات جانب احتیاط را رعایت کنید، حد متوسط را در نظر بگیرید و دچار افراط و تفریط نشوید. هرگز ماشین خود را بیش از اندازه از حالت عادی و معمول آن خارج نکنید. چرا که ممکن است در این صورت از طرف راهنمایی و رانندگی جریمه شوید.در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین اولین مرحله معمولاً استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت می‌باشد. در هنگام استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت مراقب باشید جعبه دنده ماشین در معرض خرابی قرار نگیرد. البته به احتمال زیاد استفاده از این نوع رینگ‌ها و لاستیک‌ها ماشین شما را از شمول گارانتی خارج می‌کند. هزینه‌ای که برای خرید این رینگ‌ها و لاستیک‌ها باید خرج کنید متفاوت است. اگر می‌خواهید جنس خوب و قابل اتکایی بخرید باید حدود ۳ میلیون تومان هزینه کنید.تعویض سپرهای معمولی با سپرهای اسپرت از دیگر کارهایی است که باید هنگام اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین خود انجام دهید. قیمت یک سپر ماشین هم از ۳۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان می‌باشد. خرید یک رکاب هم که قیمتی بین ۳۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان دارد، می‌تواند در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین به یاری شما بیاید.رنگ کردن شیشه‌ها نیز می‌تواند به مقدار زیادی حال و هوای ماشین شما را اسپرت کند. فقط هنگام رنگ کردن شیشه‌ها به این نکته توجه نمایید که شیشه‌ها را به اندازه‌ای رنگ کنید که توسط راهنمایی و رانندگی جریمه نشوید. دودی کردن شیشه‌ها روشی رایج و معمول است که توسط طرفداران ماشین اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر در مورد اسپرت کردن ماشین

ماشین‌های اسپرت ظاهری خاص دارند و بیشتر جلب توجه می‌نمایند. بنابراین برای کسانی که دوست دارند آرام و بدون حاشیه و نیز بدون جلب توجه دیگران در سطح شهر تردد کنند، مناسب نمی‌باشند. کسانی که در آرزوی داشتن یک ماشین اسپرت به سر می‌برند بهتر است از قبل تمامی جوانب را سنجیده و سپس اقدام به اسپرت کردن ماشین خود نمایند. با این وجود ماشین‌های اسپرت بسیار جوان پسند هستند و حس شادابی و طراوات را به راننده و سرنشینان آن انتقال می‌نمایند. امروزه استفاده از آن‌ها بسیار رواج پیدا کرده است. همه ما ناخودآگاه با دیدن ماشین‌های اسپرت و صدایی که از سیستم‌های صوتی آن‌ها به گوش می‌رسد به یاد جوانانی می‌افتیم که پر از انرژی هستند و دوست دارند به عنوان آدم شاد، سرزنده و پرانرژی معرفی شوند. شاید این طرز فکر ما بیانگر این موضوع باشد که ماشین افراد هم درست مانند طرز پوشش آن‌ها می‌تواند نشان دهنده شخصیت آنها باشد. در واقع ما با اینکاربه آن لباسی می‌پوشانیم که خاص، منحصر به فرد و زیبایش می‌کند. لباسی که به ماشین شخصیت بخشیده و نوع طرز فکر و سبکی که صاحب ماشین می‌پسندد را به ما معرفی می‌نماید.