تفاوت بامپر با قاب گوشی

kz کالا

در مقایسه با قاب، بامپر خیلی سبک تر است. اصلی ترین تفاوت بامپر با قاب در نحوه پوشش گوشی است. بامپر فقط دور بدنه گوشی را میپوشاند اما قاب کل بدنه گوشی به جز نمایشگر را می پوشاند در واقع دور و پشت گوشی. البته قابهایی هم هستند که صفحه نمایش گوشی را هم می پوشانند. مسلما معلوم است که قاب گوشی خیلی بیشتر و بهتر از بدنه گوشی محافظت میکند اما چند عیب داره: یکی اینکه سنگین و حجیم تره و از لحاظ قیمتی هم نسبت با بامپر گرونتر هست. اما در عوض برای گوشی شیک تر هست. اینکه کدام را انتخاب کنید کاملا به سیلقه شخصی شما بستگی دارد. تفاوت دیگر بامپر با قاب گوشی در هوشمند بودن بعضی از قاب ها است و امکانات کاربردی خوبی دارند. مثلا بعضی از قاب ها رو خودشان باتری دارند و این باعث میشود تا به پاور بانک یا شارژر همراه نیاز نداشته باشید! اما بامپرها فقط دور بدنه گوشی را می پوشانند و کار خاصی برایتان انجام نمیدهند. بامپرها به لحاظ ظاهری تفاوت زیادی با هم ندارند اما از لحاظ جنس بدنه تفاوتهایی با هم دارند.

چرا قاب گوشی اهمیت دارد؟

بین غول‌­های بزرگ ساخت گوشی موبایل در دنیا، رقابت عجیبی بر سر تولید گوشی‌­های هوشمندتر، سریع‌­تر و ظریف‌­تر شکل گرفته که این موضوع به‌­مرور زمان تلفن‌­های همراه را به گجت‌­های با ارزش­‌تری تبدیل کرده‌ است. گوشی­‌های موبایل هر­روز گران‌­تر می­‌شوند و ما هم اطلاعات با ارزش بیشتری را در آن­ها ذخیره می‌­کنیم. طبق آمار، ۴۵% از کسانی که گوشی هوشمند خریداری می­‌کنند در هفته‌­های اول استفاده آن را روی زمین می‌­اندازند و گوشی آن­ها دچار خط‌­و­خش و آسیب‌­­های جدی می‌­شود. به همین دلیل اهمیت خرید انواع محافظ گوشی مانند قاب گوشی و کاور موبایل بیش از پیش ضروری شده است. هزاران مدل از انواع گارد گوشی و کاور موبایل در سراسر دنیا وجود دارد که شاید بیشترین تنوع را در حوزه لوازم جانبی موبایل ایجاد می­‌کنند.معمولا در بازار ایران قاب­‌های گوشی را بر اساس جنس یا طرح نام‌گذاری می‌­کنند، اما به صورت کلی به دو دسته قاب‌­های نرم و قاب­‌های سخت، تقسیم‌بندی می­‌شوند که بیشتر افراد از قاب‌­های نرم و ژله‌ای استفاده می‌­کنند.برخلاف تنوع وسیعی که قاب ها دارند بامپر ها تقریبا ساختار یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها در جنس آنهاست. ۱- بامپر گوشی ژله ای: بامپر های ژله ای از جنس پلاستیک هستند. بامپر های ژله ای معمولاً در طرح ها و رنگ های فانتزی ساخته میشوند و مناسب خانمهاست. ۲- بامپر گوشی آلومینیومی: بامپرهای فلزی معمولا از جنس آلومینیوم ساخته میشوند. این نوع بامپرها بسیار شکیل هستند.


kz کالا
kz کالا
kz کالا

کیف موبایل یک مزیت کلی نسبت به انواع قاب گوشی دارد. اولین مزیت کیف ها این است که یک صفحه اضافه تر دارند که روی صفحه نمایش گوشی قرار می گیرد و از آن محافظت می کند. هر چند که با استفاده از گلس صفحه گوشی، می توان از تاچ و ال سی دی صفحه محافظت کرد اما فقط تا زمانی که ضربه جدی به صفحه وارد نشود! اگر بخواهیم با یک مثال واضح، برتری کیف گوشی را نسبت به قاب، توضیح دهیم باید بگوییم که کیف گوشی، بیشتر از قاب احتمال شکسته شدن ال سی دی را کاهش می دهد. قاب گوشی تنها از بدنه محافظت می کند و در صورتی که گوشی موبایل از سمت صفحه نمایش روی آسفالت یا زمین ناهموار (حتی در حد ۱ سانتی متر) بیوفتد، احتمال شکستن آن بسیار زیاد است. زیرا برخورد صفحه نمایش با یک تکه سنگ بسیار کوچک، زمینه لازم برای شکستن یا ترک خوردن صفحه نمایش را فراهم می کند. اما در صورتی که شما از کیف گوشی استفاده کنید و موبایلتان از سمت صفحه نمایش روی زمین (حتی زمین آسفالت و ناهموار) بیوفتد، احتمال شکستن ال سی دی به شدت کم است زیرا درب کیف شدت ضربه را کم می کند و ضربات به صورت مستقیم به صفحه نمایش وارد نمی شوند. البته این تنها برتری کیف نسبت به قاب نیست. از آنجایی که کیف ها ابعاد بیشتری را پوشش می دهند، تا حدودی از ورود گرد و غبار و آب به داخل گوشی جلوگیری می شود.

بهترین مارک کیف گوشی آیفون و سامسونگ کدام است؟

آیفون و ساموسنگ دو برند محبوب میان کاربران هستند که تنوع لوازم جانبی آن ها مانند گلس سامسونگ، قاب آیفون، هندزفری بلوتوث، ایرپاد و حتی کیف گوشی بسیار زیاد است. کیف های چرمی از گزینه های مورد علاقه کسانی است که آیفون دارند. همچنین نیلکین به عنوان یکی از برترین برند های قاب گوشی، مورد توجه طرفداران سامسونگ و آیفون قرار گرفته است. چه چیزی می تواند بهتر از این باشد که کیف چرمی نیلکین ارائه شود! کیف چرمی نیلکین می تواند یک انتخاب مناسب برای گوشی های آیفون باشد. البته که کیف گوشی نیلکین تنها در مدل های چرمی ارائه نمی شود و گزینه های دیگری را می توانید تهیه کنید.برخی از کیف های موبایل دارای یک آهنربا هستند. آهنربا اختلالاتی در قسمت های مختلف گوشی از جمله جی پی اس به وجود می آورد. به همین دلیل باید به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت کیف مد نظرتان از آهنربای خیلی قوی استفاده نشده باشد. البته این مسئله در محصولات با کیفیت پیش نمی آید. اما اگر به هر دلیل شک داشتید که آهنربای به کار رفته در کیف مد نظرتان استاندارد است یا خیر، می توانید یک تست انجام بدهید.